Прием
Прием за учебна 2025/2026г.
На основание чл.258, ал.1 ,чл.259, ал.1, чл. 143, ал.1 и чл. 147 от ЗПУО , в изпълнение на чл.41,чл.42,чл. 43 и чл.46, ал.2 от Наредба № 10/01.09.2016г. за организация на дейностите в училищното образование, обнародвана в ДВ бр.73/16.09.2016г. е утвърдено:
5.Класове, за които се предвижда целодневна организация на учебния ден- I – IV клас
Училищният план-прием е определен въз основа на анализ на броя на учениците в населеното място, училищната мрежа, училищата и центровете за подкрепа за личностно развитие и съобразно информационната система и стратегията на общината, в която водещ критерий е близостта на училището до постоянния или настоящия адрес на родителите/настойниците и/или най-краткото време за достигане до училището.
При спазване на водещия критерий децата, за които е подадено заявление за приемане в училището, се разпределят в следните групи:
1. първа група – деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището и постоянният/настоящият им адрес не е променян в последните над 3 години преди подаване на заявлението;
2. втора група – деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището повече от 1 година, но постоянният/настоящият им адрес е променен в периода през последните от 1 до 3 години преди подаване на заявлението;
3. трета група – деца с постоянен/настоящ адрес в прилежащия район на училището, но постоянният/настоящият им адрес е бил променен през последната една година преди подаване на заявлението;
4. четвърта група – деца с постоянен/настоящ адрес извън прилежащия район на училището към деня на подаване на заявлението.
За разпределянето в групите се взема посоченият в заявлението адрес, който е по-благоприятен за ученика.
Деца, чиито братя или сестри до 12-годишна възраст са ученици в същото училище, се разпределят в първа група независимо от постоянния/настоящия им адрес.
Когато с броя на децата в определена група се надхвърля броят на местата, определени с училищния план-прием, децата в тази група се подреждат според следните допълнителни критерии:
1. дете с трайни увреждания над 50 %;
2. дете с един или двама починали родители;
3. други деца от семейството над 12-годишна възраст, обучаващи се в училището;
4. деца, завършили подготвителна група в избраното училище;
5. дете от семейство с повече от две деца;
6. други критерии, определени от общината, които са свързани с достъпа до образование и не са дискриминационни.
Осиновените деца и/или децата, настанени в приемни семейства, за които е подадено заявление за приемане в училището по желание на осиновителя, съответно приемния родител, може да се разпределят в групите по постоянен/настоящ адрес на осиновителя, съответно приемния родител, ако е по-благоприятно за детето.